publiek zaal- copyright Henry Krul (16).jpg (1)

Bezoekersinformatie

Bezoekt u binnenkort een mooie voorstelling in Flint? Hier vindt u alle informatie rondom uw bezoek. Handig om te weten!

Boventiteling
Bij de meeste operavoorstellingen is boventiteling aanwezig. De zichtbaarheid van de boventiteling kunnen wij alleen bij de 1e rang+ en 1e rang garanderen. Voor meer informatie kunt u bellen met het bespreekbureau tel. 033 4 229 229.

De Lieve Flint
Onder de titel 'De Lieve Flint' worden bijzondere producties getoond in twee verschillende theaters: Flint en De Lieve Vrouw. Dit zijn producties die zowel voor het Flint-publiek als voor bezoekers van De Lieve Vrouw interessant zijn. Voor deze voorstellingen kunt u kaarten kopen bij de bespreekbureaus van beide theaters. Bekijk de voorstellingen.

Flint Cadeaukaarten
Bij het bespreekbureau zijn ook onze eigen Flint Cadeaukaarten verkrijgbaar. Altijd mooi om cadeau te geven! Kies een cadeaukaart ter waarde van € 5,00, € 7,50, € 10,00, € 25,00 of € 50,00, of een combinatie van bedragen. De cadeaukaarten zijn onbeperkt geldig en ook in te leveren in TREK theaterkeuken & café.

Garderobe inclusief
Wanneer u een voorstelling in Flint bezoekt, kunt u gebruik maken van de bewaakte garderobe. Deze is geopend tot maximaal één uur na afloop van de voorstelling. Het is niet toegestaan jassen mee te nemen in de zaal. In de Sint Aegtenkapel kunt u alleen gebruik maken van een onbewaakte garderobe.

Hulphond
Hulphonden en blindegeleidehonden zijn welkom in Flint. Er zijn per voorstelling een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (alleen 1e rangsplaatsen). U kunt contact opnemen met het Bespreekbureau om de plaatsen te bespreken (op basis van beschikbaarheid).

Inleidingen
Flint biedt bij een aantal voorstellingen een inleiding aan. In ongeveer een half uur krijgt u uitleg en achtergrondinformatie over de voorstelling die u gaat bezoeken. De inleidingen worden gegeven in Zaal 1 op de begane grond en beginnen om 19.15 uur (tenzij anders vermeld). Op vertoon van uw toegangskaart voor de inleiding ontvangt u een kopje thee of koffie naar keuze. Dit staat bij Zaal 1 voor u klaar.

Kinderpret
Vóór bijna elke familievoorstelling kunnen de kinderen gezellig komen kleuren. Vaak worden er ook extra knutselactiviteiten georganiseerd. Kijk hiervoor in de brochure, en houd onze servicemail in de gaten die u ongeveer een week voor de voorstellingsdatum ontvangt.

Kortingen en acties
Soms werkt Flint met een kortingsactie. Korting is helaas niet met terugwerkende kracht geldig op reeds gekochte kaarten.

Laatkomers
Te laat komen is storend voor andere bezoekers en voor de artiest(en). Na aanvang van de voorstelling kunnen we u dan ook niet meer in de zaal toelaten.

Nationale Kunst & Cultuurkaart
U kunt met de Nationale Kunst & Cultuurkaart alléén aan de kassa van Flint betalen. Dit kan helaas niet digitaal. Koopt u uw kaarten digitaal, dan kunt u betalen met iDeal of Creditcard. Als u naar de voorstelling in Flint komt kunt u de Nationale Kunst & Cultuurkaart alsnog komen verzilveren voor het aankoopbedrag. U krijgt het bedrag dan contant van ons terug. Houd hierbij de houdbaarheidsdatum van de kaart in de gaten; deze is beperkt. Let op! Wij verkopen ook voorstellingen voor de Sint Aegtenkapel en Theater de Lieve Vrouw. U kunt uw Nationale Kunst en Cultuurkaart op deze locaties niet verzilveren.

Pauzedrankje inclusief
Genieten van een lekker drankje in de pauze, zonder lang in de rij te hoeven staan? Het kan! De pauzedrankjes zijn bij Flint inbegrepen in de prijs van uw toegangskaarten bij de meeste voorstellingen. Dat betekent een portemonneeloze pauze, ontspannen genieten, met in de pauze een drankje dat al voor u klaar staat. Heeft de voorstelling geen pauze? Dan staat uw drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar.
Wij willen u vragen uw glas niet mee te nemen de zaal in. Dit om vlekken en ongewenst glasgerinkel te voorkomen. Ook is glas in de zaal, in het geval van calamiteiten, onveilig.

Reprise
Bij sommige voorstellingen staat het woord 'reprise' vermeld. Dat betekent dat de voorstelling al langer loopt, en nu opnieuw te zien is in Flint.

Rolstoelplaatsen
Kaarten bestellen voor rolstoelplaatsen in de Rabobank Theaterzaal kan telefonisch via tel. 033 4229 229. De rolstoelplaatsen in deze zaal bevinden zich in de loges aan de zijkant van de zaal. Deze plaatsen zijn 1e rang.

Wilt u rolstoelplaatsen voor de AFASzaal of de Sint Aegtenkapel? U kunt dan zowel online als telefonisch uw kaarten bestellen. Bij de online bestelling is het niet mogelijk om aan te geven dat het om een rolstoelplaats gaat, wij stellen het daarom op prijs als u ons daarover wilt informeren via email: kassa@flint.nl.

Ruilen van kaarten
Bent u plotseling verhinderd? De toegangskaarten zijn niet persoonlijk: u doet een ander er vast een groot plezier mee. In een uitzonderlijke situatie of in geval van overmacht, kunt u uw kaart(en) tot uiterlijk 24 uur voor de bewuste voorstelling bij de kassa omruilen voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen. Voor deze service wordt € 2,50 administratiekosten in rekening gebracht. Voor Flint Vrienden is deze service gratis. Op de dag van de voorstelling is het niet meer mogelijk om kaarten te ruilen.

Sirene Sale

Elke eerste maandag van de maand kunt u om 12.00 uur - het moment dat de landelijke sirene afgaat - voor een geselecteerde voorstelling toegangskaarten kopen met 50% korting. Deze actie geldt tijdens het hele theaterseizoen, van september t/m juni. Houd de website in de gaten als u wilt weten welke voorstelling op dat moment in de aanbieding is!

Stoelverhogers
Wanneer u met kleine kinderen een voorstelling bezoekt, kunt u gebruikmaken van een stoelverhoger. De opblaasbare stoelverhogers zijn te koop bij de garderobe en kosten € 2,50 per stuk. U mag uiteraard ook uw eigen stoelverhoger meenemen.

Theatertaxi
Wij kunnen na afloop van de voorstelling een taxi voor u regelen bij Taxi Boute. Binnen Amersfoort kunt u met 4 personen naar 1 adres worden gebracht voor maximaal € 14,95. Voor Vathorst geldt maximaal 4 personen naar 1 adres voor €19,95. Voor overige plaatsen geldt het gewone metertarief.

Telefoons, filmen en fotograferen
Uiteraard zet u uw mobiele telefoon uit tijdens de voorstelling. Zelfs als uw mobiel op stil staat, stoort dit de techniek. Ook het licht van uw telefoonscherm hindert andere bezoekers. Het is niet toegestaan om zelf foto-, film-, video- of geluidsopnames te maken. Voor de voorstelling en tijdens de pauze is er vaak informatie (programmaboekjes, cd's, affiches e.d.) over de voorstelling verkrijgbaar om mee naar huis te nemen.

Try-out
Bij sommige voorstellingen staat het woord ‘try-out’ vermeld. In dat geval is de voorstelling nog niet in première gegaan.

Verlies van kaarten
Het kan zomaar gebeuren dat u uw kaarten verliest. Neem in dat geval contact op met de kassa: (033) 4 229 229. Wij sturen u dan per mail e-tickets toe. Mocht u perse tickets willen ontvangen, dan kunt u duplicaatkaarten afhalen à € 2,50 per transactie.

Voorstelling geannuleerd?

Ons programma is altijd onder voorbehoud. Helaas gebeurt het soms dat een voorstelling door omstandigheden wordt geannuleerd. We brengen u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Bij annulering krijgt u uw geld uiteraard terug. Helaas kunnen we eerder gemaakte reserveringskosten niet vergoeden.

Wachtlijst

Voor sommige uitverkochte voorstellingen hebben wij een wachtlijst. U kunt zich hier op laten plaatsen, en indien andere bezoekers hun kaarten terugbrengen, nemen wij contact met u op. Als wij een wachtlijst voor een uitverkochte voorstelling hebben, ziet u dat op de desbetreffende voorstellingspagina.

Weet waar je koopt

Er zijn naast de officiële verkooppunten ook veel websites waar kaarten worden aangeboden voor te hoge prijzen. Deze kaarten blijken ook niet altijd geldig te zijn. Wij raden u hierom aan alleen kaarten te reserveren via de officiële verkoopkanalen. Dat wil zeggen www.flint.nl, www.eventim.nl, telefonisch via 033 - 4 229 229 of direct bij het bespreekbureau van ons theater.

Wel of geen pauze
Het verschilt per voorstelling of er een pauze is of niet. Twee weken van te voren geven we dit aan op de voorstellingspagina op de website (indien deze informatie beschikbaar is) en we vermelden het in de servicemail die u ongeveer een week voorafgaand aan de voorstelling per mail ontvangt. Voor aanvang wordt de eventuele pauze ook aangegeven op de schermen in de foyer.

Theaterhart Amersfoort

Blijf op de hoogte