Flint en Corona

Theatervoorstellingen en concerten

Hoera, de deuren in Flint zijn weer geopend! De komende twee maanden zullen er in Flint verplaatste voorstellingen plaatsvinden. Vanaf september 2021 zal het nieuwe theaterseizoen van start gaan. Flint heeft op dit moment als uitgangspunt om voor voorstellingen geen bezoekers uit te sluiten. Er zal daarom vooralsnog niet met de coronatoegangsbewijzen worden gewerkt, dat betekent dat de 1,5m maatregel voorlopig van kracht blijft. De overheid heeft de verwachting dat deze maatregel vanaf september niet meer nodig is en we weer terug gaan naar het oude normaal. Daar willen wij ons aan vasthouden.

Hieronder leest u welke coronamaatregelen er gelden op dit moment in Flint, vindt u een overzicht van alle verplaatste en geannuleerde voorstellingen en leest u de veelgestelde vragen.

Coronamaatregelen in Flint

Het is fijn u weer te mogen ontvangen in Flint. Uw theaterbezoek ziet er echter wel iets anders uit dan voorheen. Onderstaande maatregelen gelden vanaf 5 juni in Flint:

  • Houd 1,5 meter afstand van andere personen.
  • Kom niet naar Flint als u verkoudheidsklachten, koorts of griep heeft.
  • U hoeft zich niet te laten testen voordat u Flint bezoekt. 
  • Bij binnenkomst vindt er een controlegesprek plaats en ontvangt u een kaart waarop u uw contactgegevens kunt vermelden voor eventueel bron- en contactonderzoek. Wij bewaren deze gegevens uiterlijk twee weken.
  • De garderobe is gesloten. Jassen mogen mee de zaal in.
  • Onze medewerkers wijzen u een plaats aan in de zaal.
  • De horecafaciliteiten in Flint zijn geopend. 
  • Wilt u dineren in TREK? Reserveren vooraf is verplicht. U kunt hier uw theaterdiner reserveren.
  • Ook in het restaurant hanteren wij een 1,5m setting. Momenteel bieden wij een tijdelijke compacte kaart aan. Hier leest u het menu.

Veel gestelde vragen

We hebben voor u ook nog een aantal vragen en antwoorden op een rij gezet. U vindt ze hieronder.

Hoe verloopt mijn theateravond in Flint?
Enkele dagen voorafgaand aan uw theaterbezoek ontvangt u een servicemail. Hierin leest u alle informatie voor uw bezoek aan Flint volgens de meest actuele richtlijnen van het RIVM en wat wij van u verwachten.

Hoe kan ik kaarten kopen?
Tickets zijn verkrijgbaar via de website van Flint en telefonisch bij het bespreekbureau. 

Is er een gezondheidscheck aan de deur?
Ja, bij binnenkomst vragen we naar uw gezondheid en die van uw huisgenoten.

Moet ik mij vooraf laten testen?
Nee, Flint heeft er voor gekozen om niet mee te doen met Testen voor Toegang. 

Wat als ik Corona gerelateerde gezondheidsklachten heb op de dag van de voorstelling?
Als u Corona gerelateerde gezondheidsklachten heeft op de dag van de voorstelling, dan kunt u tot een uur voor aanvang van de voorstelling kosteloos de waarde van uw theaterkaart omzetten naar een voucher voor later gebruik. 

Hoe waarborgen jullie de 1,5 meter afstand?

  • Binnen de capaciteit van de zalen is rekening gehouden met 1,5 meter afstand. 
  • Op de plekken in de foyer waar rijvorming kan ontstaan is 1,5 meter marketing aangebracht.

Hoe is het gesteld met het klimaatsysteem in Flint?
Flint maakt geen gebruik van zogenoemde gerecirculeerde lucht, maar zuigt alle vuile lucht af. Verse schone lucht wordt van buiten via professionele filtersystemen het gebouw ingebracht.

Hoe wordt Flint schoongemaakt?
Naast de reguliere schoonmaak van het hele gebouw zorgen wij voorafgaand aan uw bezoek voor intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen.

Is de garderobe geopend?
De garderobe is niet geopend. U kunt uw jas mee de zaal in nemen.

Kan ik een drankje drinken voorafgaande aan de voorstelling?
Onze horecafaciliteiten zijn geopend. 
TREK theaterkeuken & café is voor aanvang geopend voor theaterdiner. U dient van tevoren te reserveren.

Kan ik ergens roken tijdens mijn bezoek?
Ja, u kunt vooraf, in de pauze (indien van toepassing) en na de voorstelling roken op de binnenplaats.

Zijn de toiletten in het gebouw te gebruiken?
Ja, de toiletten zijn open. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Handen kunnen gewassen worden met zeep. Er zijn papieren handdoekjes aanwezig.

Hebben de voorstellingen een pauze?
De meeste voorstellingen hebben geen pauze. Mocht een voorstelling wel een pauze hebben, verneemt u dit via de servicemail. Wij vermelden dit ook op onze website.

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?
Het is mogelijk om tijdens de voorstelling de zaal te verlaten. Helaas is het niet mogelijk om hierna weer in de zaal terug te keren. 

Mag ik opstaan tijdens het slotapplaus?
We vragen onze bezoekers om tijdens het slotapplaus niet op te staan en te blijven zitten tot een medewerker van Flint u op gepaste afstand uit de zaal begeleid.

Kan ik na de voorstelling nog even napraten en iets drinken?
U kunt na de voorstelling gerust nog even napraten in de foyer. 

Zakelijke evenementen

Ook voor de zakelijke markt is Flint geopend. Zoekt u een locatie voor uw evenement of livestream? Bekijk hieronder de zakelijke mogelijkheden voor uw evenement. Onze evenementencoördinatoren staan voor u klaar om u te helpen. U kunt contact met ze opnemen via onderstaande knop.


Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze bezoekers zijn van harte welkom. Heeft u opmerkingen/ideeën naar aanleiding van uw bezoek aan Flint? Deze kunt u mailen naar kassa@flint.nl, we horen het graag.

Theaterhart Amersfoort
Mis geen enkel theater nieuws!