Flint en Corona

Het is fijn om u weer te mogen ontvangen in Flint. Uw theaterbezoek ziet er echter wel iets anders uit dan voorheen. Daarom hebben we een welkomstvideo voor u gemaakt waarin we u meenemen langs de verschillende onderdelen van uw theaterbezoek.

We hebben voor u ook nog een aantal vragen en antwoorden op een rij gezet. U vindt ze hieronder.

Hoe verloopt mijn theateravond in Flint?
Een week voorafgaand aan uw theaterbezoek ontvangt u een servicemail. Hierin leest u alle informatie voor uw bezoek aan Flint volgens de meest actuele richtlijnen van het RIVM en wat wij van u verwachten.

Hoe kan ik kaarten kopen?
Tickets zijn verkrijgbaar via de website van Flint en telefonisch bij het bespreekbureau. U ontvangt geen rij- en stoelnummer; u kiest in welk zaaldeel u plaatsen wenst. Op de voorstellingsavond krijgt u door een van onze medewerkers een plaats toegewezen in het zaaldeel waarvoor u een kaart heeft, volgens de richtlijnen die op dat moment gelden.

Is er een gezondheidscheck aan de deur?
Ja, bij binnenkomst vragen we naar uw gezondheid en die van uw huisgenoten.

Wat als ik Corona gerelateerde gezondheidsklachten heb op de dag van de voorstelling?
Als u Corona gerelateerde gezondheidsklachten heeft op de dag van de voorstelling, dan kunt u tot een uur voor aanvang van de voorstelling kosteloos de waarde van uw theaterkaart omzetten naar een voucher voor later gebruik. 

Hoe waarborgen jullie de 1,5 meter afstand?

  • Markering of medewerkers geven aan waar u plaats kunt nemen in de zaal.
  • Binnen de capaciteit van de zalen is rekening gehouden met 1,5 meter afstand. 
  • Op de plekken in de foyer waar rijvorming kan ontstaan is 1,5 meter marketing aangebracht.

Hoe is het gesteld met het klimaatsysteem in Flint?
Flint maakt geen gebruik van zogenoemde gerecirculeerde lucht, maar zuigt alle vuile lucht af. Verse schone lucht wordt van buiten via professionele filtersystemen het gebouw ingebracht.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?
Nee, het is niet verplicht om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan Flint, omdat wij de anderhalve meter afstand in acht nemen.

Zijn er mondkapjes beschikbaar in Flint?
Nee, u dient zelf een mondkapje mee te nemen mocht u hier gebruik van willen maken.

Hoe wordt Flint schoongemaakt?
Naast de reguliere schoonmaak van het hele gebouw zorgen wij voorafgaand aan uw bezoek voor intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen.

Is de garderobe geopend?
De garderobe is niet geopend. U kunt uw jas mee de zaal in nemen.

Kan ik een drankje drinken voorafgaande aan de voorstelling?
De bar is geopend, maar ook hier wordt 1,5 meter afstand gehouden. U kunt alleen met PIN betalen. We vragen u een zitplaats te zoeken voor het nuttigen van uw drankje.

Kan ik ergens roken tijdens mijn bezoek?
Ja, u kunt vooraf, in de pauze (indien van toepassing) en na de voorstelling roken op de binnenplaats.

Zijn de toiletten in het gebouw te gebruiken?
Ja, de toiletten zijn open. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Handen kunnen gewassen worden met zeep. Er zijn papieren handdoekjes aanwezig.

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?
Vanaf september mag Flint een onbeperkt aantal mensen binnen laten zolang we de 1,5 meter kunnen handhaven. Dit betekent dat wij per zaal ongeveer 170 bezoekers kunnen ontvangen. 

Hoe ziet de stoelopstelling in de zalen eruit?
We zorgen er met de placering voor dat bezoekers op voldoende afstand van elkaar kunnen zitten. Een medewerk(st)er wijst u naar uw plaatsen; tickets worden zonder rij- en stoelnummer verkocht; u kiest een zaaldeel waar u wilt zitten. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. We kunnen helaas geen rekening houden met voorkeursplaatsen.

Hebben de voorstellingen een pauze?
De meeste voorstellingen hebben geen pauze. Mocht een voorstelling wel een pauze hebben, verneemt u dit via de servicemail. Wij vermelden dit ook op onze website.

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?
Het is mogelijk om tijdens de voorstelling de zaal te verlaten. Helaas is het niet mogelijk om hierna weer in de zaal terug te keren. 

Mag ik opstaan tijdens het slotapplaus?
We vragen onze bezoekers om tijdens het slotapplaus niet op te staan en te blijven zitten tot een medewerker van Flint u op gepaste afstand uit de zaal begeleid.

Kan ik na de voorstelling nog even napraten en iets drinken?
U kunt na de voorstelling terecht in de foyer. De bar is geopend.

Voor een bezoek aan Flint gelden de volgende regels:

  • Houd 1,5 meter afstand van andere personen. Zowel in Flint als in de omgeving
  • Bij de entrees en andere plekken waar rijvorming kan ontstaan, staan om de 1,5 meter stippen op de vloer om het afstand houden te vergemakkelijken.
  • Kom niet naar Flint als u verkoudheidsklachten, koorts of griep heeft
  • Bij binnenkomst wordt een controlegesprek gehouden en ontvangt u een kaart waarop u uw contactgegevens kunt vermelden. Wij bewaren deze gegevens uiterlijk twee weken.
  • Door het scannen van toegangskaarten hebben we inzicht in het aantal aanwezigen.
  • De garderobe is gesloten. Jassen mogen mee de zaal in.
  • De lift mag gebruikt worden door maximaal 1 huishouden.
  • Volg de aanwijzingen van het personeel op
  • Volg de maatregelen van het RIVM


Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze bezoekers zijn van harte welkom. Heeft u opmerkingen/ideeën naar aanleiding van uw bezoek aan Flint? Deze kunt u mailen naar kassa@flint.nl, we horen het graag.

Theaterhart Amersfoort

Ontvang de laatste nieuwtjes