Veelgestelde vragen

Bezoek je binnenkort een voorstelling in Flint? Hier vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen over kaarten bestellen, de voorstellingen en meer.

Toegankelijkheid

Zoek je informatie over de toegankelijkheid van Flint en de Sint Aegtenkapel? Klik hier voor meer informatie.

Vragen en opmerkingen

Opmerkingen, verbeteringen en ideeën van onze bezoekers zijn van harte welkom. Heb je opmerkingen/ideeën naar aanleiding van jouw bezoek aan Flint? Mail deze dan naar kassa@flint.nl. We horen het graag.

Bezoekersvoorwaarden

Klik hier om onze bezoekersvoorwaarden te bekijken.

Kaarten bestellen

Rolstoelplaatsen kun je niet via de website reserveren. Je kunt jouw bestelling mailen naar kassa@flint.nl.

Flint rekent € 1,00 per kaartje aan administratiekosten met een maximum van € 5,00 per bestelling. Voor het opsturen van jouw kaarten rekenen wij € 2,50. Voor e-tickets rekenen wij uiteraard geen verzendkosten.

Telefonische boekingen kosten € 1,50 per kaart, met een maximum van € 10,00 per bestelling.

Flint heeft twee zalen: de AFAS Theaterzaal en de Stadszaal. In de AFAS Theaterzaal kies je bij het reserveren van de kaarten de plaatsen uit, de Stadszaal heeft een vrije zit.

Hieronder vind je de zaalplattegrond van de AFAS Theaterzaal. Van de Stadszaal is geen losse plattegrond beschikbaar, omdat de indeling van de zaal per voorstelling en evenement kan verschillen.

 

Bij sommige voorstellingen kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Wij benaderen je dan als er weer plaatsen vrijkomen. Als wij een wachtlijst voor een uitverkochte voorstelling hebben, zie je dat op de pagina van de voorstelling. Daar staat dan de status ‘Wachtlijst’. Staat een voorstelling op ‘Uitverkocht’, dan kun je je niet aanmelden voor een wachtlijst.

Je kunt jouw bestelling met creditcard, iDEAL, de Nationale Kunst en Cultuurcadeaukaart of de Podium Cadeaukaart betalen. Bij een betaling met jouw creditcard kan er gevraagd worden om jouw wachtwoord. Houd deze bij de hand. Zorg ervoor dat er voldoende geld op jouw rekening staat wanneer je met iDEAL wilt betalen. Wanneer je met creditcard of iDEAL betaalt, wordt het bedrag direct van jouw rekening afgeschreven.

De volgende cadeaukaarten kun je bij Flint verzilveren:

  • Flint Cadeaukaart. Verkrijgbaar bij ons bespreekbureau. Altijd mooi om cadeau te geven! De Flint cadeaukaarten zijn onbeperkt geldig en ook in te leveren in TREK theaterkeuken & café. Het is niet mogelijk om Flint Cadeaukaarten te verzilveren bij een internetbestelling. Neem in dit geval de bon mee naar Flint wanneer je de voorstelling bezoekt. Je krijgt het bedrag ter waarde van de bonnen dan teruggestort op jouw rekening.
  • Nationale Kunst & Cultuur cadeaukaart. Deze cadeaukaart kun je gebruiken voor zowel bestellingen op onze website als bij het bespreekbureau. Per bestelling op de website geldt een maximum wat je met deze cadeaukaart kunt betalen van € 50,00. Als je kaarten aan de kassa koopt geldt dit maximum niet. Houd de houdbaarheidsdatum van de kaart in de gaten; deze is beperkt.
  • Podium Cadeaukaart. Deze cadeaukaart kun je gebruiken voor zowel bestellingen op onze website als bij het bespreekbureau. Houd de houdbaarheidsdatum van de kaart in de gaten; deze is beperkt.

Dit heeft te maken met de AMLD5 wetgeving. Deze wet geeft aan dat er nog maar een maximum van € 50,00 per bestelling per cadeaukaart betaald mag worden.

Heb je Flint tegoedbonnen? Deze kunnen via de website verzilverd worden. Je doet dit door in stap 2 van het bestelproces te klikken op ‘Klik hier voor gebruik tegoedbon Flint’ en de vouchercode in te vullen. Let op: deze is hoofdlettergevoelig en er zit nooit een o in, dit is altijd een nul.

Flint cadeaukaarten kun je alleen verzilveren aan de kassa van ons theater.

Controleer of je de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CVC-code (de laatste drie cijfers op de achterkant van jouw creditcard) correct heeft ingevuld. Houd verder jouw wachtwoorden en pincode bij de hand. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt.

Als je kiest voor gedrukte kaarten, sturen wij deze via de post naar jou op.

E-tickets kun je direct zelf uitprinten of op jouw mobiele telefoon tonen aan de portier. De e-tickets worden verzonden naar jouw e-mailadres.

Tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling kun je jouw kaarten ruilen voor plaatsbewijzen van een andere voorstelling of je kunt gebruik maken van een tegoedbon. Kies je voor een andere voorstelling, dan zijn hier geen kosten aan verbonden.

Kies je voor een tegoedbon, dan berekenen wij € 2,50 servicekosten per toegangskaart. Deze worden verrekend met de waarde van jouw tegoedbon. Tegoedbonnen zijn geldig tot 1 jaar na de uitgiftedatum (vermeld op de tegoedbon) en worden niet verlengd. Terugbetaling van jouw entreebewijs is niet mogelijk.

Neem hiervoor contact op met de kassa via 033 4 229 229 of kassa@flint.nl.

Het kan zomaar gebeuren dat je jouw kaarten verliest. Neem in dat geval contact op met de kassa: 033 4 229 229. Wij sturen je dan per mail e-tickets toe. Mocht je liever papieren tickets willen ontvangen, dan is dat ook mogelijk.

Er zijn naast de officiële verkooppunten ook veel websites waar kaarten worden aangeboden voor te hoge prijzen. Deze kaarten blijken ook niet altijd geldig te zijn. Wij raden je daarom aan alleen kaarten te reserveren via de officiële verkoopkanalen. Dat wil zeggen flint.nl, eventim.nl, ntk.nl, telefonisch via 033 4 229 229 of direct bij ons bespreekbureau.

Mijn Flint

Jouw ‘Mijn Flint’-account is belangrijk wanneer je kaarten wilt kopen tijdens de start van de kaartverkoop en om te zien of je vriend bent. Op deze manier herkent het systeem dat je vriend bent of ons eerder bezocht hebt. Om toegang te krijgen tot jouw ‘Mijn Flint‘-omgeving voer je jouw gebruikersnaam en wachtwoord in. Na inloggen kom je terecht op een eigen omgeving. Hier vind je jouw tickets, wachtlijst aanvragen, persoonlijke tegoeden en persoonlijke gegevens. Maak je gebruik van een computer waar ook andere mensen gebruik van maken? Vergeet dan niet uit te loggen na gebruik van de ‘Mijn Omgeving’.

  • Kaarten. Alle toekomstige voorstellingen waar je kaarten voor hebt gekocht worden getoond. Je kunt de kaarten opnieuw downloaden door op ‘Tickets’ te klikken.
  • Wachtlijst. Wanneer je je hebt aangemeld voor de wachtlijst van een voorstelling, vind je deze aanvraag hier terug.
  • Tegoeden. Heb je tegoedbonnen of vouchers? Deze worden hier getoond met hun bijbehorende saldo en code. Jouw tegoed kan worden ingezet bij het afrekenen. Klik op de code, ga naar bestel tickets of open jouw winkelmandje en plak de code in het tegoedveld bij de betaling van jouw bestelling. Als je meerdere vouchers wilt gebruiken, herhaal dan deze stappen.
  • Gegevens. Jouw persoonlijke gegevens kun je hier inzien en indien nodig aanpassen.
  • Vriendenverkoop. Wanneer je als vriend bent ingelogd met jouw ‘Mijn Flint’-account, krijg je toegang tot de start kaartverkoop die bij jouw vriendenpakket hoort.

Heb je het afgelopen jaar geen kaarten gekocht via onze website, dan kan het zijn dat je je nog moet registeren. Op onze website staat links in het uitklapmenu een button die naar de inlogpagina van de ‘Mijn Flint‘-omgeving brengt.

  • De eerste keer is het nodig om je te registreren, voordat je kunt inloggen. Klik dan op ‘Inschrijven’, vul jouw e-mailadres in en kies jouw eigen wachtwoord. Gebruik altijd een sterk en uniek wachtwoord.
  • Na inschrijving ontvang je een e-mail met een 4-cijferige code om jouw inschrijving te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij de eigenaar van het ingevulde e-mailadres bent. Het onderwerp van de mail is ‘Registratie bevestigen’.
  • Tip: heb je na enkele minuten nog geen e-mail ontvangen? Het kan voorkomen dat het bericht met daarin de code in de spam/junk-map terechtkomt. Wij raden je dan ook aan deze map goed te controleren.
  • Vul de ontvangen code in en zet een vinkje om akkoord te gaan met de voorwaarden. Als je daarna klikt op ‘Registreren’ is de eenmalige registratie afgerond, en ben je direct ingelogd.

Ben je jouw wachtwoord vergeten, dan kun je zelf een nieuw wachtwoord aanvragen via de button ‘Ben je jouw wachtwoord vergeten?’ in het inlogscherm. Je krijgt vervolgens een e-mail op het ingevoerde adres met een link dat je jouw wachtwoord opnieuw kunt invoeren. Wij kunnen zelf geen wachtwoorden inzien of veranderen in verband met de privacy van onze bezoekers.

Rondom de voorstelling

Wanneer je een voorstelling in Flint bezoekt, kun je gebruikmaken van de garderobe. Bij sommige voorstellingen is er geen bewaakte garderobe beschikbaar. Dit staat dan aangegeven op de pagina van de voorstelling. Het is niet toegestaan om jassen mee te nemen in de zaal.

In de Sint Aegtenkapel kun je alleen gebruikmaken van een onbewaakte garderobe.

Vanaf september 2019 is Flint en TREK contantloos. Dit betekent dat je alleen nog met PIN en creditcard kunt betalen. Hierdoor kunnen wij je sneller, hygiënischer en veiliger helpen.

Genieten van een lekker drankje in de pauze of na de voorstelling, zonder lang in de rij te hoeven staan? Het kan! Bij de meeste voorstellingen is een drankje inbegrepen in de prijs van jouw toegangskaarten. Heeft een voorstelling een pauze, dan staat er tijdens de pauze een drankje voor je klaar. Heeft de voorstelling geen pauze? Dan staat jouw drankje na afloop van de voorstelling voor je klaar.

Wij willen je vragen jouw glas niet mee te nemen de zaal in. Dit om vlekken en ongewenst glasgerinkel te voorkomen. Ook is glas in de zaal, in het geval van calamiteiten, onveilig.

Bij de meeste jeugdvoorstellingen zijn er in plaats van het reguliere pauzedrankje limonade en waterbars beschikbaar. Uiteraard kun je eventueel zelf aan de bar een consumptie kopen uit ons reguliere aanbod.

Wil je met een groep naar een voorstelling? Wanneer je 20 of meer kaarten voor een voorstelling wilt kopen, dan overleggen wij dit met de bespeler. Of dit mogelijk is, verschilt per voorstelling. Neem voor meer informatie contact op met ons bespreekbureau via kassa@flint.nl.

Te laat komen is storend voor andere bezoekers en voor de artiest(en). Na aanvang van de voorstelling kunnen we je dan ook niet meer in de zaal toelaten. Het tijdstip op de website en de kaarten is het tijdstip waarop de voorstelling start. Wij verzoeken je minstens een kwartier voor de start van de voorstelling aanwezig te zijn.

Bij sommige voorstellingen kan het zo zijn dat de 4e rang minder zicht biedt op de gegeven voorstelling. Dit werkt bij sommige voorstellingen zoals opera ook bij de boventiteling. Zie voor meer informatie de vraag over boventiteling hieronder.

Bij de meeste operavoorstellingen is boventiteling aanwezig. De zichtbaarheid van de boventiteling kunnen wij alleen bij de 1e rang+ en 1e rang garanderen. De logeplaatsen en de eerste 4 rijen in de zaal zijn bij operavoorstellingen 2e rang omdat hier de boventiteling niet zichtbaar is. Voor meer informatie kun je bellen met het bespreekbureau tel. 033 4 229 229.

Zet jouw mobiele telefoon uit of op vliegtuigstand tijdens de voorstelling. Als jouw mobiel alleen op stil staat, stoort dit de techniek. Ook het licht van jouw telefoonscherm hindert andere bezoekers. Het is meestal niet toegestaan om zelf foto-, film-, video- of geluidsopnames te maken.

Het verschilt per voorstelling of er een pauze is of niet. Twee weken van tevoren geven we dit aan op de voorstellingspagina op de website (indien deze informatie beschikbaar is). Voor aanvang wordt de eventuele pauze ook aangegeven op de schermen in de foyer. Als er geen pauze-informatie op de website staat, dan heeft de voorstelling geen pauze.

Ons programma is altijd onder voorbehoud. Helaas gebeurt het soms dat een voorstelling door omstandigheden wordt geannuleerd of verplaatst. We brengen je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte via e-mail. Als de voorstelling binnen 1 dag voor aanvang wordt geannuleerd proberen wij je ook nog te bellen. Het is daarom van belang dat wij een (mobiel) telefoonnummer van je hebben.

In een deel van de gevallen is er een vervangende datum beschikbaar. Kun je niet op de vervangende datum? Dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug. Doorgaans geven wij een uiterste datum waarop je kunt aangeven dat je op de vervangende datum niet kunt. Na deze datum gelden de retourvoorwaarden.

Als een voorstelling wordt geannuleerd krijg je het volledige aankoopbedrag retour in de vorm van een tegoedbon of restitutie (naar keuze).

Flint hanteert de Algemene Bezoekersvoorwaarden 2021 van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD). Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank te Amsterdam onder nummer 66/2012. Indien je een online of schriftelijke bestelling plaatst, geef je daarmee aan akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en privacy statement van Flint.

Theatertaal

Onder de titel ‘De Lieve Flint’ worden bijzondere producties getoond in twee verschillende theaters: Flint en De Lieve Vrouw. Deze producties zijn zowel voor het Flint-publiek als voor bezoekers van De Lieve Vrouw interessant. Voor deze voorstellingen kun je kaarten kopen bij de bespreekbureaus van beide theaters. Bekijk de voorstellingen.

Flint biedt bij een aantal voorstellingen een inleiding aan. In ongeveer een half uur krijg je uitleg en achtergrondinformatie over de voorstelling die je gaat bezoeken. Kaarten voor een inleiding kosten 3 euro per stuk en vind je op de pagina van de betreffende voorstellingen.

Bij sommige voorstellingen staat het woord ‘reprise’ vermeld. Dat betekent dat de voorstelling al langer loopt, en nu opnieuw te zien is in Flint.

Bij sommige voorstellingen staat het woord ‘try-out’ vermeld. In dat geval is de voorstelling nog niet in première gegaan.

Staat het antwoord op je vragen er niet tussen? Neem dan contact op met het bespreekbureau via 033 4 229 229 of kassa@flint.nl.

Dé locatie voor theater, evenementen en congressen in Amersfoort en omgeving