Bezoekt u binnenkort een mooie voorstelling in Flint? Hier vindt u alle informatie rondom uw bezoek. Handig om te weten!
Zoekt u informatie over de toegankelijkheid van Flint en de Sint Aegtenkapel? Klik hier voor meer informatie.
Boventiteling
Bij de meeste operavoorstellingen is boventiteling aanwezig. De zichtbaarheid van de boventiteling kunnen wij alleen bij de 1e rang+ en 1e rang garanderen. De logeplaatsen en de eerste 4 rijen in de zaal zijn bij operavoorstellingen 2e rang omdat hier de boventiteling niet zichtbaar is. Voor meer informatie kunt u bellen met het bespreekbureau tel. 033 4 229 229.
De Lieve Flint
Onder de titel 'De Lieve Flint' worden bijzondere producties getoond in twee verschillende theaters: Flint en De Lieve Vrouw. Dit zijn producties die zowel voor het Flint-publiek als voor bezoekers van De Lieve Vrouw interessant zijn. Voor deze voorstellingen kunt u kaarten kopen bij de bespreekbureaus van beide theaters. Bekijk de voorstellingen.
Flint Cadeaukaarten
Bij het bespreekbureau zijn ook onze eigen Flint Cadeaukaarten verkrijgbaar. Altijd mooi om cadeau te geven! Kies een cadeaukaart ter waarde van € 5,00, € 10,00, € 25,00 of € 50,00, of een combinatie van bedragen. De cadeaukaarten zijn onbeperkt geldig en ook in te leveren in TREK theaterkeuken & café.
Garderobe inclusief
Wanneer u een voorstelling in Flint bezoekt, kunt u gebruik maken van de bewaakte garderobe. Deze is geopend tot maximaal één uur na afloop van de voorstelling. Het is niet toegestaan jassen mee te nemen in de zaal. In de Sint Aegtenkapel kunt u alleen gebruik maken van een onbewaakte garderobe.
Groepen
Wanneer u 9 of meer kaarten voor een voorstelling wilt aanschaffen, dan dienen wij dit te overleggen met de bespeler. Neem in dit geval contact op met ons bespreekbureau via kassa@flint.nl
Inleidingen
Flint biedt bij een aantal voorstellingen een inleiding aan. In ongeveer een half uur krijgt u uitleg en achtergrondinformatie over de voorstelling die u gaat bezoeken.
Kinderpret
Vóór bijna elke familievoorstelling kunnen de kinderen gezellig komen kleuren. Vaak worden er ook extra knutselactiviteiten georganiseerd. Kijk hiervoor in de brochure, en houd onze servicemail in de gaten die u ongeveer een week voor de voorstellingsdatum ontvangt.
Kortingen en acties
Soms werkt Flint met een kortingsactie. Korting is helaas niet met terugwerkende kracht geldig op reeds gekochte kaarten.
Laatkomers
Te laat komen is storend voor andere bezoekers en voor de artiest(en). Na aanvang van de voorstelling kunnen we u dan ook niet meer in de zaal toelaten.
Minder zicht
Let op: Bij sommige voorstellingen kan het zo zijn dat de 4e rang minder zicht biedt op de gegeven voorstelling. Dit werkt bij sommige voorstellingen zoals opera ook bij de boventiteling. Meer info bij het kopje 'boventiteling'.
Nationale Kunst & Cultuurkaart en Podium Cadeaukaart
U kunt de Nationale Kunst & Cultuurkaart en de Podium Cadeaukaart aan de kassa van Flint en op de website verzilveren. Houd hierbij de houdbaarheidsdatum van de kaart in de gaten; deze is beperkt.
Pauzedrankje inclusief
Genieten van een lekker drankje in de pauze, zonder lang in de rij te hoeven staan? Het kan! De pauzedrankjes zijn bij Flint inbegrepen in de prijs van uw toegangskaarten bij de meeste voorstellingen. Dat betekent een portemonneeloze pauze, ontspannen genieten, met in de pauze een drankje dat al voor u klaar staat. Heeft de voorstelling geen pauze? Dan staat uw drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar.
Wij willen u vragen uw glas niet mee te nemen de zaal in. Dit om vlekken en ongewenst glasgerinkel te voorkomen. Ook is glas in de zaal, in het geval van calamiteiten, onveilig.
PIN-only
Vanaf september 2019 is Flint en TREK contantloos. Dit betekent dat u alleen nog met PIN en creditcard kunt betalen. Hierdoor kunnen wij u sneller, hygiënischer en veiliger helpen.
Podiumpas
Met Podiumpas ga je onbeperkt naar theater en concerten. Ook bij Flint! Voor €35 per maand zet je je wereld op z’n kop én support je favoriete podia. Reserveren kan vanaf 30 dagen voor de voorstelling, telefonisch via de kassa: (033) 4 229 229. De pas is maandelijks opzegbaar na 4 maanden en is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Kijk voor meer informatie en veelgestelde vragen op Podiumpas.nl. De Podiumpas geldt niet voor voorstellingen onder de categorie 'Te gast'.
Reprise
Bij sommige voorstellingen staat het woord 'reprise' vermeld. Dat betekent dat de voorstelling al langer loopt, en nu opnieuw te zien is in Flint.
Ruilen van kaarten
Tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling kunt u uw kaarten ruilen voor plaatsbewijzen van een andere voorstelling of u kunt gebruik maken van een tegoedbon. Kiest u voor een andere voorstelling dat zijn hier geen kosten aan verbonden. Kiest u voor een tegoedbon, dan berekenen wij € 2,50 servicekosten per toegangskaart, deze worden verrekend met de waarde van uw tegoedbon. Tegoedbonnen zijn geldig tot 1 jaar na de uitgiftedatum (vermeld op de tegoedbon) en worden niet verlengd. Terugbetaling van uw entreebewijs is niet mogelijk.
Sirene Sale
Elke eerste maandag van de maand kunt u om 12.00 uur - het moment dat de landelijke sirene afgaat - voor een geselecteerde voorstelling toegangskaarten kopen met 50% korting. Deze actie geldt tijdens het hele theaterseizoen, van september t/m juni. Houd de website in de gaten als u wilt weten welke voorstelling op dat moment in de aanbieding is!
Stoelverhogers
Wanneer u met kleine kinderen een voorstelling bezoekt, kunt u gebruikmaken van een stoelverhoger. Wij hebben hard plastic stoelverhogers te leen. Deze staan bij familievoorstellingen bij de ingangen naar de zaal. U mag uiteraard ook uw eigen stoelverhoger meenemen.
Telefoons, filmen en fotograferen
Uiteraard zet u uw mobiele telefoon uit tijdens de voorstelling. Zelfs als uw mobiel op stil staat, stoort dit de techniek. Ook het licht van uw telefoonscherm hindert andere bezoekers. Het is niet toegestaan om zelf foto-, film-, video- of geluidsopnames te maken. Voor de voorstelling en tijdens de pauze is er vaak informatie (programmaboekjes, cd's, affiches e.d.) over de voorstelling verkrijgbaar om mee naar huis te nemen.
Theatertaxi
Wij kunnen na afloop van de voorstelling een taxi voor u regelen bij Taxi Boute. Binnen Amersfoort kunt u met 4 personen naar 1 adres worden gebracht voor maximaal € 14,95. Voor Vathorst geldt maximaal 4 personen naar 1 adres voor €19,95. Voor overige plaatsen geldt het gewone metertarief. Wilt u thuis opgehaald worden door een Theatertaxi? Lees dan meer op de pagina over de Theatertaxi.
Toegankelijkheid
Lees hier meer informatie over de toegankelijkheid van Flint en de Sint Aegtenkapel.
Try-out
Bij sommige voorstellingen staat het woord ‘try-out’ vermeld. In dat geval is de voorstelling nog niet in première gegaan.
Verlies van kaarten
Het kan zomaar gebeuren dat u uw kaarten verliest. Neem in dat geval contact op met de kassa: (033) 4 229 229. Wij sturen u dan per mail e-tickets toe. Mocht u perse tickets willen ontvangen, dan kunt u duplicaatkaarten afhalen à € 2,50 per transactie.
Voorstelling geannuleerd?
Ons programma is altijd onder voorbehoud. Helaas gebeurt het soms dat een voorstelling door omstandigheden wordt geannuleerd of verplaatst. We brengen u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte via e-mail en als de voorstelling binnen 1 dag voor aanvang wordt geannuleerd proberen wij u ook nog te bellen. Het is daarom van belang dat wij een (mobiel) telefoonnummer van u hebben.
Indien er een vervangende datum beschikbaar is bieden wij die u aan. Kunt u niet op de vervangende datum? Dan krijgt u het volledige aankoopbedrag terug. Doorgaans geven wij een uiterste datum waarop u kunt aangeven dat u op de vervangende datum niet kunt. Na deze datum gelden de retourvoorwaarden zoals genoemd bij Ruilen van kaarten
Als een voorstelling wordt geannuleerd krijgt u het volledige aankoopbedrag retour in de vorm van een tegoedbon of restitutie. (naar keuze)
Wachtlijst
Voor sommige uitverkochte voorstellingen hebben wij een wachtlijst. U kunt zich hier op laten plaatsen, en indien andere bezoekers hun kaarten terugbrengen, nemen wij contact met u op. Als wij een wachtlijst voor een uitverkochte voorstelling hebben, ziet u dat op de desbetreffende voorstellingspagina.
We Are Public
Indien u in het bezit bent van een We Are Public pas kunt u voor de hiervoor geselecteerde voorstellingen vanaf 4 dagen voor de voorstelling plaats vindt uw kaart telefonisch reserveren via (033) 4 229 229.
Weet waar je koopt
Er zijn naast de officiële verkooppunten ook veel websites waar kaarten worden aangeboden voor te hoge prijzen. Deze kaarten blijken ook niet altijd geldig te zijn. Wij raden u hierom aan alleen kaarten te reserveren via de officiële verkoopkanalen. Dat wil zeggen www.flint.nl, www.eventim.nl, telefonisch via 033 - 4 229 229 of direct bij het bespreekbureau van ons theater.
Wel of geen pauze
Het verschilt per voorstelling of er een pauze is of niet. Twee weken van te voren geven we dit aan op de voorstellingspagina op de website (indien deze informatie beschikbaar is) en we vermelden het in de servicemail die u ongeveer een week voorafgaand aan de voorstelling per mail ontvangt. Voor aanvang wordt de eventuele pauze ook aangegeven op de schermen in de foyer.
Algemene Bezoekersvoorwaarden VSCD
Flint hanteert de Algemene Bezoekersvoorwaarden 2021 van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD). Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank te Amsterdam onder nummer 66/2012. Indien u een online of schriftelijke bestelling plaatst, geeft u daarmee aan akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en privacy statement van Flint.